//emotionelle kundetyper

Det betyder de Emotionelle Kundetyper for dig.

 

Som kunde hos mig, er du sikret at alt jeg udvikler, skriver og producerer for dig, er skabt med lige præcis din kernekunde, og hans eller hendes virkelighed, som udgangspunkt og omdrejningspunkt.

 

Uanset om du sælger rejser, IT løsninger eller sko – og uanset om jeg skal skrive tekster, udarbejde en strategi for din hjemmeside, eller styrke din kommercielle forretningsudvikling.

 

 

Som kunde hos mig, vil du opleve at jeg ikke kun spørger om hvad du har brug for, og til hvad. Du vil erfare at jeg spørger en del mere ind til dine kunder end mange andre. Jeg spørger også ind til virksomheden, måske til dig, til dine produkter og andre forhold, som jeg ved gør en forskel, i forhold til det jeg skal løse for dig.

 

Det er en god grund til. Når jeg løser opgaver for dig, bruger jeg den indsigt jeg får i dine kunder, til at analysere hvem de er i købsprocessen og under købsbeslutningen.

 

…eller helt nøjagtigt; hvilken emotionelle responssystemer og følelsesregistre der gør sig gældende hos din kunde, når de vælger at købe hos dig.

 

Når vi har kortlagt de emotionelle responssystemer, ved vi hvilken emotionel kundetype der er din kernekunde.

 

Det betyder også at du kan få langt større udbytte af dit markedsføringsbudget og reducerer spild af dyrebar tid og fejlslagne markedsføringsaktiviteter. Med en Emotionel Kundetype provil, ved du nemlig hvor og hvordan du skal sætte ind – i alle områder af din salgs- og markedsføringsstrategi.

 

 

80-90% af købet  ligger i følelserne!

l

Hvornår bruger jeg de Emotionelle Kundetyper hos mine kunder?

Når man først har fået øjnene op for værdien i at tage udgangspunkt i de Emotionelle Kundetyper, giver det simpelthen ikke mening, ikke at gøre det. Så det gør jeg faktisk hele tiden.

Blandt andet:

  • website/hjemmeside indhold, online artikler o.lign.
  • nyhedsmails
  • salgs- og marketingmateriale (tilbudsstruktur, produktbeskrivelser o.lign.)
  • forretnings- og konceptudvikling
  • PR/synlighed

Vi véd nemlig at 80-90% af en købsbeslutning er baseret på følelser og mavefornemmelse. Det kan være en relativt udefinerbar størrelse at forholde sig til, sådan en bunke følelser. Men der er faktisk en helt konkret metode til at gøre kundens udefinerbare bunke følelser, til noget der kan bruges til at udforme alle aspekter af din virksomhed, så de imødekommer kernekunden.

 

Det er en metode der hedder Emotionelle Kundetyper, og er baseret på henholdsvis forskning, teori og erfaring.

 

De Emotionelle Kundetyper tager udgangspunkt i hvem din kunde er, i det øjeblik han/hun tager en købsbeslutning, og metoden kortlægger hans/hendes emotionelle (følelsesmæssige) responssystem når de køber.  Når vi ved hvilken kundetype vi har med at gøre, kan vi arbejde systematisk og målrettet med at skabe de rette omstændigheder for en købsbeslutning.

 

Vi skal dermed ikke udvikle forretning, salg, produkter og kommunikation ud fra hvad vi tror, synes, hvad andre/branchen gør, eller hvad der kunne være ‘sjovt at prøve’ – men ud fra hvad vi helt konkret ved om kundens følelser, i det øjeblik de vælger at købe.

 

Det skaber grobund for særdeles kvalificerede beslutninger og er en virkningsfuld tilgang, fordi 80-90% af din kundes købsbeslutning, er baseret på følelser.

Hvor og hvornår er Emotionelle Kundetyper relevant?

 

Så, hvor og hvordan skal du bruge den viden i din virksomhed? Det korte svar er altid. Men et mere nuanceret svar er; i alle de områder, du kommer i kontakt med dine kunder.

 

80-90% af en købsbeslutning, er baseret på følelser. Emotioner.

 

Så jo hyppigere og oftere du skaber den rigtige følelse hos dine kunder, jo mere tilbøjelige vil de være til at vælge at lægge deres penge hos dig. Helt enkelt.

 

Så jo flere fronter du målrettet arbejder på at imødekomme din emotionelle kundetype, jo større udbytte vil du få, i form af salg og i form af kundeloyalitet.

 

Min certificering sikrer dig faglig og kompetent rådgivning og projektudarbejdelse indenfor mine ydelser, og mine anbefalinger og produktion for dig, er baseret på reel viden og indsigt – hentet i forskning, teori – og naturligvis mange års erfaring.

emotionelle kundetyper
Når du arbejder med Emotionelle Kundetyper, får du øje på dine kunder, i et helt nyt og interessant lys.

 Send mig en mail og lad os drøfte hvordan jeg kan hjælpe dig og din virksomhed igang (eller videre) med de emotionelle kundetyper.

 

Udover at løse opgaver med dette udgangspunkt, holder jeg desuden foredrag, workshops , undervisningsdage og kurser så du, eller din virksomhed, kan blive klogere på de emotionelle kundetyper.

 

Hvis der er noget du vil høre mere om, have uddybet, eller have et tilbud på, er du naturligvis meget velkommen til at sende mig en mail: stine@stinegrubbe.dk

emotionelle kundetyper
Share This