//Emotionelle Kundetyper®

Det betyder kundetyperne for din forretning.

Som kunde hos mig, er du sikret at alt jeg laver for dig, er skabt med lige præcis din kernekunde, og hans eller hendes emotionelle responssystem, som udgangspunkt og omdrejningspunkt.

 

Uanset om du sælger sko, tøj, møbler, rejser eller make up – og uanset om jeg skal holde kursus, foredrag,  skrive en artikel eller udarbejde en visual merchandising guide til din butik.

 

Som kunde hos mig, vil du opleve at jeg ikke kun spørger om hvad du har brug for, og til hvad.

Du vil opleve at jeg spørger en del mere ind til dine kunder end mange andre. Jeg spørger også ind til forretningen, til dig, til dine produkter og andre forhold, som jeg véd gør en forskel, i forhold til dine kunder.

 

Og det er en god grund til:

 

80-90% af et køb, ligger i følelserne!

 

Når jeg løser opgaver for dig, bruger jeg den indsigt jeg får i dine kunder, til at analysere hvilke emotionelle responssystemer (følelser) der gør sig gældende hos din kunde, når hun vælger at købe hos dig.

Når vi har kortlagt dine kunders emotionelle responssystemer, ved vi hvilken emotionel kundetype der er din kernekunde.

 

Og det vil du hurtigt opleve, skaber markante resultater i forhold til salg og kundeloyalitet, vi véd nemlig at 80-90% af en købsbeslutning er baseret på følelser og mavefornemmelse, så når din forretning forstår at matche dine kunders emotioner (følelser) – bliver salget meget nemmere.

l

Hvornår bruger jeg de emotionelle kundetyper hos mine kunder?

Når man først har fået øjnene op for værdien i at tage udgangspunkt i de kundetyperne, giver det simpelthen ikke mening, ikke at gøre det.

Så det gør jeg faktisk hele tiden.

Blandt andet når jeg laver:

  • visual merchandising
  • butikskoncepter
  • website/hjemmeside indhold
  • tekster, blogindlæg, artikler o.lign.
  • nyhedsmails
  • salgs- og marketingmateriale (tilbudsstruktur, produktbeskrivelser o.lign.)
  • forretnings- og konceptudvikling
  • kurser og foredrag

Det kan være en relativt udefinerbar størrelse at forholde sig til, sådan en bunke følelser.

Men der er faktisk en helt konkret metode til at gøre kundens udefinerbare bunke følelser, til noget der kan bruges til at udforme alle aspekter af din virksomhed, så de imødekommer kernekunden.

 

Det er en metode der hedder Emotionelle Kundetyper®, og er baseret på henholdsvis forskning, teori og erfaring.

 

Med emotionelle kundetyper tager vi udgangspunkt i hvem din kunde er, i det øjeblik han/hun tager en købsbeslutning.

Metoden kortlægger hans/hendes emotionelle (følelsesmæssige) responssystem når de køber. 

Når vi ved hvilken kundetype vi har med at gøre, kan vi arbejde systematisk og målrettet med at skabe de rette omstændigheder for en købsbeslutning.

 

Vi skal dermed ikke udvikle forretning, salg, produkter og kommunikation ud fra hvad vi tror, synes, hvad andre/branchen gør, eller hvad der kunne være ‘sjovt at prøve’ – men ud fra hvad vi helt konkret ved om kundens følelser, i det øjeblik de vælger at købe.

 

Det skaber grobund for særdeles kvalificerede beslutninger og er en virkningsfuld tilgang, fordi 80-90% af din kundes købsbeslutning, er baseret på følelser.

Hvor og hvornår er kundetyperne relevante?

 

Så, hvor og hvordan skal du bruge den viden i din virksomhed? Det korte svar er altid.

Men et mere nuanceret svar er; i alle de områder, du kommer i kontakt med dine kunder.

 

80-90% af en købsbeslutning, er baseret på følelser. Emotioner.

 

Så jo hyppigere og oftere du formår at skabe den rigtige følelse hos dine kunder, jo mere tilbøjelige vil de være til at vælge at lægge deres penge hos dig. Helt enkelt.

 

Så jo flere fronter du målrettet arbejder på at imødekomme din kundetype, jo større udbytte vil du få, i form af salg og i form af kundeloyalitet.

 

Min certificering i Emotionelle Kundetyper®, sikrer dig faglig og kompetent rådgivning og projektudarbejdelse indenfor mine ydelser, og mine anbefalinger og produktion for dig, er baseret på reel viden og indsigt – hentet i forskning, teori – og naturligvis mange års erfaring.

emotionelle kundetyper
Når du arbejder med kundetyperne, får du øje på dine kunder, i et helt nyt og interessant lys.

I gang med kundetyperne?

 

Send mig en mail og lad os drøfte hvordan jeg skal hjælpe dig og din virksomhed i gang (eller videre) med de emotionelle kundetyper.

Vi kan f.eks. starte med rådgivning om valg af kundetype eller afholde et kursus om jeres kundetypes emotionelle responssystem – som inkluderer afklaring af kundetype.

 

Udover at løse opgaver med kundetyperne som udgangspunkt, holder jeg desuden foredrag, kurser , undervisningsdage og kurser så du, eller din forretning eller forening, kan blive klogere på en enkelt eller alle fire kundetyper.

Hvis der er noget du vil høre mere om, have uddybet, eller have et tilbud på, er du naturligvis meget velkommen til at sende mig en mail: stine@stinegrubbe.dk

 

Vil du læse mere om de emotionelle kundetyper, kan du også besøge: www.emotionellekundetyper.dk