Konceptudvikling der skaber salg og kundeloyalitet

Konceptudvikling er essentiel når du vil sikre en gennemtænkt, kommerciel helhed for din virksomhed eller dit projekt.

 

Et veldrejet koncept sørger for at der er der er taget højde for helheden i alle de relevante områder, og at den kommercielle vinkel er tydelig og gennemtænkt.

 

Konceptudvikling hos mig inkluderer ofte:

Kundeanalyse

En grundig og omhyggelig analyse og gennemgang af, hvem dine kunder er.

En kundeanalyse går i dybden med dine kunders købsmotiver og købstriggere.  Hvad der kendetegner dem, deres virkelighed og deres motivation for at købe, i forhold til din virksomhed og dine produkter.

Kundeanalysen kortlægger dine kernekunders emotionelle profil, og den specifikke profil har stor indflydelse på hvordan dine kunder (eller dem du ønsker skal være dine kunder) opfatter dig, din virksomhed og dine produkter.

Det giver dig de bedste kort på hånden til fremadrettet at træffe gode beslutninger når du skal produktudvikle, sælge og kommunikere til dine kunder, med konkrete anvisninger til håndtering af disse områder.

Produkt gennemgang

Er din produkt portfolio hensigtsmæssigt sammensat i forhold til dine kunder, og formidles det på den bedste måde?

Ved produktgennemgangen går jeg i dybden med dine produkter og dit sortiment – i forhold til dine kernekunder.

Jeg undersøger om det er optimalt sammensat, og om de bliver kommunikeret på den mest hensigtsmæssige måde, blandt andet på din hjemmeside/webshop, og kortlægger de huller og mangler der er, og klæder dig på til at skabe de nødvendige justeringer og forandringer.

Dit udbytte af produktgennemgangen, er indsigt i en række muligheder i virksomheden med kommercielt potentiale.

Kundetilstrømning

Hvor kommer kunderne fra? Hvordan sikrer du at kunderne får øje på din virksomhed og dine produkter?

Har du fundet alle de muligheder der ligger for, for at sikre at kunderne får mulighed for at opdage og finde frem til din virksomhed og dine produkter? Eller er det en lidt for velbevaret hemmelighed?

Du mister værdifuld kundekontakt og omsætning, hvis du ikke sørger for at de forskellige indgangsvinkler og kunderejser der er til din virksomhed, også er synlige? Din hjemmeside kan ikke gøre det alene.

Hjemmeside gennemgang

Din hjemmeside er blandt dine allervigtigste salgsplatforme. Er du sikker på at du får størst udbytte?

En hjemmeside er en evig udviklingsproces, der ikke bør gå i stå.

I forbindelse med konceptudviklingen gennemgår jeg din hjemmeside i det omfang at det er relevant for opgaven, og kommer med input til hvor der kan/bør ændres, justeres, forbedres og videreudvikles.

Som al anden rådgivning fra mig, er det du modtager fra mig håndgribeligt og med helt konkret input til hvad du skal gøre, og hvor.

PR & Synlighed

Hvor og hvilke muligheder er der for at skabe PR og synlighed?

PR og synlighed kan på kort tid kickstarte interesse og nysgerrighed fra din målgruppe, og skabe proaktiv kundetilgang. PR og synlighed kan opnås på mange måder; både de åbenlyse, traditionelle vinkler, men også via en række ukonventionelle vinkler og måder, der er mindst lige så effektive.

Med denne del af konceptudviklingen, får du listet en række meget konkrete muligheder og eksempler på, hvor og hvordan du kan skabe synlighed for dig, virksomheden og/eller produkterne.

 

Professionel og indsigtsfuld konceptudvikling kan skabe den kunderejse og det momentum der skal til, for at dine kunder vil dig.

Vil vide mere, vil være loyale, vil anbefale dig og vil købe.

20+ år med konceptudvikling

Jeg har arbejdet med konceptudvikling som ansat og senere som selvstændig rådgiver for en lang række – meget forskellige – virksomheder og på lige så forskellige koncepter.

 

Blandt de koncept opgaver jeg har løst er; konferencer, messestande, butikskoncepter og instore løsninger, forretningsmodeller, e-kataloger, farvekort, virksomheds dna, hjemmesider, webshops og en hel del andet.

 Send mig en mail og lad os drøfte hvad der skal til, for at dit koncept bliver præcis så tydeligt og skarpt overfor netop din kernekunde, at det virker efter hensigten. Et veldrejet koncept kan mærkes på bundlinjen.

Hvis der er noget du vil høre mere om, have uddybet, eller have et tilbud på, er du naturligvis meget velkommen til at sende mig en mail: stine@stinegrubbe.dk

l

Hvordan kan du bruge mig til konceptudvikling?

Jeg skaber meget forskellige koncepter for en lang række virksomheder.

Blandt andet:

    • virksomhedskoncepter
    • konferencer
    • messestande
    • hjemmeside / webshop
    • marketing materiale
    • butikskoncepter
    • instore løsninger

 

Jeg har bl.a. lavet koncepudvikling for:

Jotun, Coop.dk, Føtex, Husqvarna Viking, Singer, Pfaff, Sadolin, Colorama,EG, KMD, Guldsmed Barbara Maria, Guldbagerne, Tapetmesteren.dk, Magii.dk, Farvehuset Roskilde, Kræmmerhuset Nakskov, Lise Kjærgaard, Højlund Mølle, HH LUX og mange flere.

We won't spam!

Viden og indsigt der fremtidssikrer

Tilmeld dig Stine Grubbes nyhedsmail og gå fra afvikling til udvikling og fremtidssikring af forretningen.

Velkommen til! Jeg glæder mig til at være med til at fremtidssikre din forretning. Vi ses i din inboks.

Share This