
VM Guide, VM online kurser og idékataloger
Visual Merchandising får kunderne ind ad døren
Outsource et af butikkens vigtigste markedsføringsværktøjer – vinduerne – og få saliggørende eksperthjælp til visual merchandising, planlægning af vinduer og in-store udstillinger.
Den mest effektive måde at sikre at vinduer og udstillinger er nye og opmærksomhedsskabende (og ikke kører i den samme den-har-vi-set rille), er at få hjælp udefra. Og helst fra nogen med fingeren på den visuelle puls – og med professionel viden om dekoration og visual merchandising.
Visual merchandising bør være en grundlæggende kompetence
Visual merchandising bør derfor ikke være reduceret til enten kædens visual merchandisere eller at en enkelt af medarbejderne (hvis vi er heldige) har et eller andet niveau af kendskab til, hvordan man arbejder professionelt med alle aspekter af den fysiske ramme.
Visual merchandising bør være en grundlæggende kompetence som ALLE der arbejder i og med butikken, kender og forstår vigtigheden af.
Hvis du ikke sikrer dig at den fysiske ramme udnyttes maksimalt, er dit udbytte af en af de allerstørste poster på budgettet, nemlig huslejen, alt alt for ringe.
Herudover snyder du forretningen for oplagte muligheder for at skabe interesse for både produkter og butik, fra kundernes side. Manglende interesse fra kundernes side er ensbetydende med dalende – eller endda manglende salg og loyalitet.
Det er derfor strategisk vigtigt at alle ansatte ved hvorfor og hvordan de skal bruge, udnytte og arbejde med (hele) den fysiske ramme (visual merchandising), og kan gøre det eneste dag, og ikke kun når visual merchandiseren er på besøg.
Sådan kan jeg hjælpe jer med visual merchandising:
Vidste du det?
Det visuelles betydning for tid brugt i butik:
85% tillægger farver, belysning og visuelt attraktivt miljø stor betydning
15% tillægger det ingen eller ringe betydning
Det visuelles betydning for købelyst
80% tillægger et attraktivt og inspirerende butiksmiljø en købs-stimulerende effekt
Det visuelles betydning for købsbeslutning
75% tillægger at et attraktivt og inspirerende butiksmiljø afgørende betydning for købsbeslutningen
Brancher jeg har hjulpet med den fysiske ramme:
-
- supermarkeder
- diy
- butikskæder
- grovvare forretninger
- trend bureau
- guldsmede
- frisører
- bagere
- farvehandlere
- tøj- og livsstilsforretninger
- symaskine butikker
- brancheforeninger
- messer
- møbelbutikker
- kosmetologer
- restauranter
- maling producenter
- bolig/interiør leverandører
- brand houses
Grundkursus i Visual Merchandising (1 dag)
Et grundkursus i visual merchandising, gør de medarbejdere der dagligt bevæger sig i butikken, i stand til at arbejde professionelt og kommercielt med butikken. Hver dag.
Kurset er hands-on og praktisk, med vægt på tilstrækkelig viden og øvelse, til at kunne komme videre, hjemme i butikken.
Grundkurset giver deltageren en forståelse for hvorfor visual merchandising er vigtigt, hvordan det ’virker’ og hvad det kan i forhold til salg.
De bliver introduceret til retningslinjer for, hvor og hvordan man arbejder med VM i hverdagen, og vi gennemgår konkrete eksempler, værktøjer og øvelser, der sikrer at deltagerne kan gå i gang, hjemme i butikken.
I løbet af dagen kommer vi bl.a. ind på: kundestrøm/gangarealer, indretning, inventar, farver, skiltning, belysning og grundelementerne i dekoration og styling.
Kurset kan både holdes i butikken, eller i eksterne lokaler.
Send mig til mail for pris og mulige datoer: stine@stinegrubbe.dk
Grundkursus i dekoration & styling ( 1 dag)
Inspirationspakket kursus i dekoration og styling der gør deltagerne i stand til at arbejde professionelt med dekoration og styling i både butik og vinduer, og dermed sikre at butikken fremstår indbydende for kunderne. Hver dag.
Kurset er hands-on og praktisk, med vægt på tilstrækkelig viden og øvelse, til at kunne komme videre, hjemme i butikken.
Dette grundkursus giver deltageren en række værktøjer og grundmodeller til at bruge i arbejdet med butikkens visuelle udtryk, og kommer hjem med konkrete planer for det videre arbejde med dekoration og styling.
Send mig til mail for pris og mulige datoer: stine@stinegrubbe.dk
Foredrag om Visual Merchandising: hvorfor & hvordan
Visual merchandising, formidling og styling – hvorfor og hvordan du bruger det
De fysiske butikkers allerstørste hjemmebanefordel, er den fysiske ramme.
En fordel som online segmentet aldrig vil kunne hamle op med.
Men kun hvis der arbejdes strategisk og dygtigt med netop den fysiske ramme, på alle måder.
Dette konkrete og udbytterige foredrag, sender deltagerne hjem med viden om hvorfor og hvordan den fysiske ramme kan gøre en afgørende forskel i forhold til bl.a. salg, kundeloyalitet og kundeengagement.
Foredraget er velegnet til detailhandel med fysiske butikker, og velegnet til butikskæder, medarbejderarrangementer, handels- og cityforeninger, forhandler og distributør arrangementer, messer o.lign.
Send mig en mail for priser og datoforespørgsler: stine@stinegrubbe.dk
Foredrag om Visual Merchandising: inspiration & ideer
Visual merchandising: inspiration og ideer
Inspirationspakket foredrag med håndplukket inspiration og konkrete ideer fra hele verden.
Foredraget er velegnet til detailhandel med fysiske butikker, og velegnet til butikskæder, medarbejderarrangementer, handels- og cityforeninger, forhandler og distributør arrangementer, messer o.lign.
Send mig en mail for priser og datoforespørgsler: stine@stinegrubbe.dk
Online kursus, VM guides & manual/arbejdsbog
Det kan i øvrigt også mærkes direkte på salget når de ikke véd og forstår hvilken indflydelse de har på salget …men så er det knapt så sjovt.
Online kurserne og arbejdshæftet er velegnet til detailhandel med fysiske butikker, og velegnet til butikskæder, handels- og cityforeninger, agenter, producenter o.lign.
Send mig en mail og fortæl mig om dit behov: stine@stinegrubbe.dk
VM & dekoration uddannelsesforløb
Det kan i øvrigt også mærkes direkte på salget når de ikke véd og forstår hvilken indflydelse de har på salget …men så er det knapt så sjovt.
Uddannelsesforløbet er velegnet til detailhandel med fysiske butikker, til butikskæder, handels- og cityforeninger o.lign.
Send mig en mail og fortæl mig om dit behov: stine@stinegrubbe.dk
Jeg har bl.a. hjulpet:
Føtex, Kvickly, Husqvarna Viking, Singer, Pfaff, Tiger, SY Danmark, Møblér, PEJ Gruppen, Formland, Thuesen Jensen, Sadolin, Colorama, Dansk Detail, Jotun Danmark, DOFK, Dermanor, Guldsmed Barbara Maria, Guldbageren Danmark, Kræmmerhuset Nakskov, Guldsmed Surel, Guldsmedene Roskilde, Viby Tapet & Farve og mange flere.