Foredrag der sender deltagerne hjem med ny viden, inspiration, motivation
…og modet til at gøre noget anderledes
Foredrag der giver indsigt i forbrugertrends, salgsoptimering, forretningsudvikling, strategi-arbejde, kundepsykologi og kundeloyalitet – og foredrag der inspirerer til udvikling og fremtidssikring.
Se udvalgte foredragstemaer herunder – og send din forespørgsel på emner, datoer, priser, ønsker mv. til stine@stinegrubbe.dk
Foredrag – temaer:
Foredrag der uddanner, inspirerer og motiverer
Kunder fortæller at mine foredrag er dejligt konkrete, jordnære og praktiske, med stor vægt på ‘tag-med-hjem-og-brug’ for deltagerne – og tilpas provokerende til at give lyst og mod til handling.
Alle foredrag tilrettelægges til jeres arrangement – og hvis du har et forslag til et foredragsemne, er du meget velkommen til at kontakte mig.
Kontakt mig, hvis du har spørgsmål eller forespørgsler på datoer, priser, konkrete emner og vinkler: stine@stinegrubbe.dk
Trends, forbrugertrends og fremtidens detailhandel
Få et øjenåbnende indblik i af nogle af de største trends, og få koden til hvordan du bruger dem til at styrke og fremtidssikre din forretning.
Hverdagsdata - det hemmelige værktøj til en stærkere virksomhed
Foredrag der åbner deltagernes øjne for, hvordan de med enkle midler kan finde, skabe og bruge egne data til at styrke bl.a. salg, sortiment, markedsføring og kundeoplevelse.
Foredraget vil afmystificere begrebet “data” og vise, at det hverken kræver avancerede systemer eller særlige forudsætninger at komme i gang.
I stedet forvandles data til et ekstremt værdifuldt og brugbart hverdagsværktøj, som vil hjælpe virksomheden med at træffe bedre beslutninger – og opdage mønstre og muligheder, de ellers ville overse.
Strategisk visual merchandising
Foredraget tager udgangspunkt i værktøjet Den Strategiske Butiksmatrix™ som strategisk, systematisk og praktisk arbejder med at optimere og udvikle butikken til at arbejde som en velsmurt salgsplatform.
Det er et øjenåbnende nyt perspektiv med masser af konkrete, inspirerende eksempler.
Relevant og interessant foredrag for butikker, butikskæder, marketingafdelinger, bestyrelser, erfagrupper, handelstands- og cityforeninger o.lign.
Foredrag om butiksindretning
Butikken er ikke blot et sted, hvor produkter udstilles, men en oplevelsesskaber, der kan påvirke kundernes adfærd og beslutninger.
Butiksindretning handler ikke kun om æstetik, men om at skabe en helhedsoplevelse, der tiltaler og engagerer kunderne.
Det er en kunst at finde den rette balance mellem funktionalitet, æstetik og effektivitet og salg.
Forskningsbaseret kundepsykologi
Et øjenåbnende foredrag om kundernes emotionenelle købstriggere – og hvordan de bruges.
Når vi bruger de fire, emotionelle kundetyper, tager vi udgangspunkt i blandt andet anerkendt forskning, i viden og indsigt fra mere end 5000 cases (bl.a. tyske, danske og engelske) – og et solidt teoretisk fundament en række anerkendte personanalyse værktøjer.
Med dette udgangspunkt i dette kortlægger vi, hvilke emotionelle (følelsesmæssige) responssystemer der er på spil, i din kundes købs- og beslutningsproces.
Når du ved hvilken kundetype du sælger til, kan du arbejde systematisk og målrettet med at skabe de rette omstændigheder for netop dine kunders købstriggere.
Områder du typisk vil bruge indsigten:
Sociale medier, nyhedsmails, LiveSalg, events, annoncer, tekst, grafik, indretning, skiltning, produkter/ydelser, blomster, farver, grafik, billeder, visuelt udtryk, logoer, medarbejder rekruttering osv.
At bruge kundetyperne som udgangspunkt for ovenstående, er relevant og virkningsfuldt for alle typer virksomheder.
Stine Grubbe er certificeret og eksamineret ekspert i emotionelle kundetyper ved Institut for Kundetyper, og er blandt Danmarks mest erfarne foredragsholdere og undervisere om de emotionelle kundetyper.
Foredraget kan desuden sammensættes som en miniworkshop, en heldags-workshop eller undervisningsforløb.
Grøn omstilling og bæredygtige valg - klar til fremtiden
Inspirerende foredrag der åbner deltagernes øjne for, hvordan grønne valg – også de små – kan styrke både forretning, brand og kunderelevans.
Gennem konkrete eksempler gør vi bæredygtighed håndgribeligt. Vi tager et diffust og ofte uoverskueligt begreb ned på jorden og ser på, hvordan man som lille virksomhed kan komme i gang – uden at det bliver dyrt, besværligt eller ender som greenwashing eller truthwashing.
Vi ser også på, hvordan bæredygtighed integreres troværdigt i både den fysiske ramme, koncept- og forretningsmodel, markedsføringen, kundeoplevelsen og den samlede fortælling om virksomheden og byen.



