Butiksudvikling – personligt forløb med Stine Grubbe

Et udviklingsforløb der igangsætter og sikrer en sund udvikling af din forretning. Stine Grubbe kører dig i stilling og fremtidssikrer forretningen.

Det personlige forløb er summen af kardemommen

 
Et samlet forløb der giver den dig frihed som retning og fokus i forretningen skaber.

 

Jeg har i mange år været ude hos mange typer butikker, og rådgivet om mange vigtige elementer i et sundt forretningskoncept; lige fra god og hensigtsmæssig indretning af butikken, til produkt- og sortimentsudvikling, leverandør evaluering og markedsføring.

Jeg ser også, at det ofte er de samme fejl og de samme udfordringer, som rigtig mange hænger fast i.

Jeg har også – forlængst – opdaget at langt de bedste resultater opnås, når jeg får mulighed for at få indblik og rådgive omkring alle de områder af forretningen over en længere periode, hvor jeg kan se der bør udvikles og justeres.

Det hænger jo sammen, det hele. Og derfor er det personlige forløb blevet skabt.

Forløbet er designet til at få dig ført igennem de områder af forretningen som er livsvigtige for forretningens overlevelse.

Forløbet er baseret på mine mange, mange cases, mine erfaringer og indsigter fra nogle af de allerstørste detailvirksomheder i Danmark – og nogle af de helt små.

Vejen til at fremtidssikre din forretning, øge indtjening og salg og få flere loyale kunder

Det ultimative forløb, designet til dig, der vil gøre din forretning levedygtig i et marked med svimlende hård konkurrence.

Ligesom når man skummer fløden af mælken, har jeg trukket alle de gode resultater jeg har skabt hos mine kunder ud.

Jeg har skilt dem ad, analyseret dem og fundet frem til hvad det helt nøjagtigt ér, der har virket, og hvorfor det har virket. At kortlægge på den måde betyder nemlig, at det bliver muligt at ‘gentage succesen’ hos andre.

Hos dig og din forretning, for eksempel.

det gennemgår vi i dit personlige butiksudviklingsforløb

Jeg fører dig og din forretning sikkert igennem en række faser, alle designede til at sikre at du og din forretning står stærkt og er (eller bliver) en sund, fremtidssikret forretning.

  1. Analyse af din kundetype
  2. Gennemgang og kvalitetstjek af den fysiske ramme, butikken
  3. Gennemgang og tjek af produktkategorier og sortiment
  4. Gennemgang af leverandør forhold
  5. Analyse af markedsføring og resultater
  6. Planlægning, målsætning og opfølgning

Fase 1: kundetype analyse

KUNDERNE – begejstrer du dem? Eller mister du dem?

 

Jeg introducerer dig til den forskningsbaserede kundemodel jeg selv arbejder med, når jeg løser opgaver; emotionelle kundetyper, og sammen analyserer vi os frem til, hvilken kundetype din forretning har.

Emotionelle kundetyper er bl.a. baseret på forskning og teori, og fokuserer på at identificere og kortlægge hvem vores kunder er, når de handler hos dig. Det har nemlig ikke noget med alder, indtægt, bopæl eller andre former for klassisk segmentering.

Fordi…
op til 80% af vores købsbeslutninger er baseret på følelser og mavefornemmelse, og det giver derfor vanvittig god mening at arbejde med – og dette modul introducerer dig for den metode.

Den vil åbne dine øjne for detaljer ved dine kunder du ikke anede var vigtige for salget, og gøre det meget tydeligt hvad du skal bruge tid og penge på. Det vil også give dig et meget konkret overblik over hvilke typer markedsføring der er mest effektive overfor præcis din kundetype.

Det vil også stå meget tydeligt for dig, hvad du gør som får dine kunder til at vende dig og din butik ryggen, og hvad du skal gøre for at skabe loyalitet, købelyst og øget omsætning. Du vil være lige dele motiveret og chokeret over hvor meget der pludselig giver SÅ GOD MENING efter dette modul!! I promise!

Fase 2: butikken

BUTIKKEN – det stærkeste kort du har på hånden!

Den fysiske ramme – altså selve butikken – er et af dine allerstærkeste kort, hvis du ellers forstår at udnytte den rigtigt. Hvis ikke, bliver den reduceret til en tung post på budgettet.

Jeg kvalitetstjekker butikken og laver en handlingsplan for, hvor du bør sætter ind, så du ved præcis hvad det er du skal gøre i butikken, inde og ude. Hvad skal du bruge tid og ressourcer på, og hvad spilder du din tid (og penge) med.

Du bliver samtidig lukket ind i mit inspirationsarkiv – med en overflod af visuel inspiration, som du frit kan plukke ideer fra, og implementere i din egen butik.

Jeg giver dig værktøjer og tjeklister der gør det nemt og overskueligt for dig at gennemgå din butik, og planlægge de ændringer du opdager skal til.

Fase 3: produkter og sortiment

PRODUKTERNE – skab det bedste set-up for lige præcis dine kunder

Det optimale sortiment afhænger af din kundetype. Det samme gør hvordan du udvælger og introducerer nyheder i butikken, og hvor tit  du skal gøre det. Det betyder også noget i forhold til hvordan du skal monitorere produkterne og planlægge indkøb, messeture og håndtere sælgerbesøg.

De forskellige kundetyper reagerer forskelligt på tiltag som udsalg, rabat og prisnedsættelser, og du vil få øjnene op for, hvorfor du måske har rigtig svært ved at komme af med udsalgsvarerne, og naturligvis blive klogere på hvordan du skal håndtere det i stedet.

Dette modul vil åbne dine øjne for, hvilke af de største og hyppigste faldgruber, du falder i – og heldigvis tydeliggøre vejen frem for dig. Det vil også ruste dig til at navigere i de mange muligheder og gøre det nemt for dig fremover at vælge (det rigtige) til – og hurtigt udpege hvad du skal gå en lang bue udenom.

Fase 4: leverandører og leverandørforhold

LEVERANDØRER – vælg de rigtige leverandører og tag førertrøjen på!

Mange bliver overrasket over hvor meget andet – end lige produkterne – der skal overvejes og være med til at afgøre, hvilke leverandører du skal vælge. Det er nemlig ikke gjort med fede produkter. Slet ikke.

Leverandør modulet guider dig igennem junglen af leverandørvalg og leverandør håndtering, og giver dig en række input til, hvordan du kan håndtere dine leverandører, så de ikke bestemmer for meget i din forretning, I har nemlig ikke nødvendigvis samme interesser og mål med samarbejdet. Det får du styr på i dette modul, og den åbenbaring vil give dig en hel del frihed og motivation. Det ved jeg, for jeg har set det, mange gange før.

Du bliver opmærksom på, hvad du SKAL forhandle om, og hvor, hvordan og hvorfor du SKAL tage føringen i forholdet til dine leverandører.

Fase 5: planlægning af markedsføring og resultater

MARKEDSFØRING – vær sikker på at kunderne finder og vælger din forretning

Markedsføring af din forretning er en vigtig disciplin. I fase 5 gennemgår vi din markedsføring og vurderer de resultater den indtil nu, har skabt. Her efter planlægger vi din kommende markedsføring.

Vi kortlægger hvilke kanaler og platforme du skal benytte, definerer dine budskaber, og jeg udarbejder en række konkrete eksempler til dig, til hver type aktivitet vi beslutter, så du har specifikke og konkrete eksempler at arbejde videre ud fra.

Vi skitserer dit årshjul, så du er rustet til kommende markedsføring – og har konkrete eksempler på hvad og hvordan du skal lave markedsføringen.

Fase 6: planlægning og målsætning

PLANLÆGNING OG MÅLSÆTNING – kun med planlægning og fokus kommer du i mål!

Det er nogen gange så enkelt og ‘lidt’ der skal til. Og når det gælder planlægning og fokus, er det lige præcis et af de ting, der kan gøre hele forskellen på …alt.

Fokus, planlægning og målsætning, er én af nøglerne til den succes du drømmer om.

Fokus og planlægning sikrer at de beslutninger du tager og vælger at føre ud i forretningen, kommer til at ske – og kommer til at gøre en forskel! At de ‘sure (men ofte meget vigtige) pligter’ huskes, gøres og ikke gemmes væk.

Planlægning og fokus giver dig også en masse frihed. For når du ser tingene begynder at lykkes, får du tid, overskud og frihed til også at fokusere på de opgaver du allerhelst vil bruge din tid på, og samtidig se forretningen blomstre!

Fase 6 giver dig en række effektive værktøjer og modeller der holder dig på sporet, hver eneste dag. Også efter du har afsluttet det personlige forløb med Stine Grubbe.

Hvad koster det?

Din investering i den arbejdsro og fokus, en motiverende og meget konkret forretnings- og handlingsplan, er DKK 34.995,00 + moms og kørsel. Der er mulighed for at betale i 6 mindre rater.

En investering der svarer til en håndfuld – fejlslagne – annoncer der ikke har formået at hive kunder ind

Eller svarer til en brøkdel af den indtjening du ikke fik, fordi du var nødt til at sætte varer (der ikke matchede kundernes forventninger) alt for langt ned i pris, for at komme af med dem.

 

 

 

Det  er en investering der meget hurtigt er tjent ind, når:

    • dine kunder belønner dig med hyppigere køb, større loyalitet og gratis markedsføring til deres venner og familie.
    • du fremtidssikrer forretningen ved også at få nye kunder, fordi du bliver meget dygtigere til at skabe den bedste butik til lige præcis din kundetype.
    • du stopper med at træffe dyre og dårlige beslutninger – indenfor indkøb, sortiment og produkter, markedsføring, butik osv.
    • du har en udførbar og konkret plan, med alle de vigtige forretningsområder, og et klart overblik over hvilke områder du skal prioritere (butik, produkter, sociale medier, website/webshop, annoncering osv.)
    • du genfinder inspiration, motivation energi og begejstring, som faktisk er det allervigtigste for din forretnings succes.  Det er nemlig dét dine kunder kommer efter, produkterne kan de købe alle steder!

Sådan foregår det

Vi mødes

Efter du har bestilt dit forløb, kontakter jeg dig, så vi kan fastsætte et tidspunkt for at mødes. Mødet foregår hos dig, og varer ca. 2½ time. Her drøfter vi din forretning, og jeg stiller dig en række spørgsmål.

Jeg fotodokumenterer desuden, i det omfang det er relevant.

Herefter trækker jeg i arbejdstøjet, og fordyber mig i din forretning.

Arbejdet går igang

Nu går jeg i gang med arbejdet.

Du vil høre fra mig efterhånden som jeg udarbejder dine specifikke input til faserne, der vil være spørgsmål og jeg får brug for uddybning af bestemte områder i den enkelte fase.

Når jeg har gennemgået den enkelte fase og udarbejdet dine opgaver og input hertil, overdrages fasen til dig.

Du igangsætter fasen

Efter du har modtaget og gennemgået det modtagne, holder vi et telefon eller Skype-møder hvor du kan stille spørgsmål og få sparring til opgaverne i den aktuelle fase.

Så er du sikker på at gøre det rigtige, og skabe de forandringer der skal til.

Det personlige forløb sikrer dig direkte adgang til Stine Grubbe, i hele processen.

 

Praktiske oplysninger

Du bestiller dit personlige forløb med Stine Grubbe HER (åbner i nyt vindue)

Du vælger betalingsform, indtaster dine oplysninger – og så er vi i gang. Kort efter bestilling, modtager du en mail, og vi aftaler det indledende møde.

Hvis du har spørgsmål til forløbet, er de velkomne pr mail: stine@stinegrubbe.dk

Alternativt kan du benytte formen herunder:

Sammen med Stine Grubbe fremtidssikrer du din forretning

Det personlige forløb tilrettelægges og udarbejdes specifikt til din forretning. Det er konkret og hands on, og er et omfattende strategi dokument, der anviser de sårbarheder og udfordringer i forretningen, der udgør et problem i forhold til salg, kundeloyalitet – og i forhold til forretningens overlevelse.

Bestil et personligt forløb med Stine Grubbe her (KLIK – åbner i nyt vindue). Du er også velkommen til at sende mig en mail, hvis du har spørgsmål til forløbet.

Udover at rådgive og hjælpe virksomheder i detailbranchen, er Stine en populær foredragsholder hos PEJ Gruppen, ambassadør for FORMLAND Messen og skriver om detailhandelen for bl.a. detailfolk.dk og Berlingske Business.

Stines rådgivning, kurser og foredrag, er kendt for at være inspirerende og motiverende, og med stor vægt på at være praktisk og konkret, så den nye viden og indsigt, kan implementeres med det samme – og hurtigt sætte positive aftryk på salg, kundeloyalitet og bundlinje.

 

Det siger kunderne

Jeg vidste intuitivt fra starten at jeg havde fat i en ressourcestærk retail ekspert. Jeg holder meget af det høje niveau, den skæve tilgang til opgaven, de internationale input jeg også får med i købet. Det bedste er, at samarbejdet fortsætter

Maria Nielsen

Direktør, Guldsmed Barbara Maria

Stine er en kvinde med et unikt indblik i og forståelse for branchen – og en kvinde med en række talenter.

Jeg kan kun anbefale at arbejde sammen med hende!

Johan Jensen

Kædechef, Colorama

Fantastisk rådgivning! Butikken er blevet FANTASTISK og kunderne er totalt BEGEJSTREDE.

Kunderne er vilde med butikken. Omsætningsrekord i torsdags. Den smukkeste butik på Lolland, ja faktisk findes den ikke magen til i København etc. Dejligt med de rosende ord fra kunderne.

Endnu engang tusind tak for din super hjælp, Stine. Jeg vil til enhver tid anbefale dig, du er fantastisk.

Margrethe Kallehave

Direktør, Kræmmerhuset Nakskov

Jeg har nu den fedeste salon, og ALLE vores kunder kommenterer det.

Den strategi rapport Stine Grubbe udfærdiger er en kolossal hjælp, det gjorde arbejdet nemt og overskueligt, og var i høj grad motiverende for både mig og personalet.

Jeg vil varmt anbefale andre at samarbejde med Stine Grubbe!!

Stine er nem at snakke med, hurtig med en tilbagemelding og kommer med de helt rigtige forslag. Det er tydeligt at hun giver sig tid til at finde frem til den rigtige løsning.

Gry Petersen

Ejer, Hair by Gry P

Ingen spam - kun viden og inspiration.

BLIV INSPIRERET OG INVITERET

Tilmeld dig Danmarks måske mest brugbare  og konkrete nyhedsmail for butikker, og få værktøjer til udvikling og vækst.

 

Udvikling og rigtige beslutninger er altafgørende i en tid, hvor mange i branchen kæmper for overlevelse.

 

Velkommen til! Hvor er jeg glad for du er med. Jeg glæder mig til at være med til at fremtidssikre din forretning. Vi ses i din inboks.

Share This