PR Kursus:

pr online kursus pressekit
PR kursus, presse kit

klassisk markedsføring er møgdyrt

Det er dyrt at få nye kunder i biksen. Og ta’r oftest urimeligt lang tid.

Uanset om du sælger hyldeprodukter, viden eller konsulentydelser, er god PR en effektiv kickstarter til salget.

Når du kan lave god pr og synlighed, får du kunderne til at opsøge dig og din virksomhed proaktivt, ligesom de vil efterspørge og vælge dine produkter frem for konkurrentens.

Se (præcis) hvordan jeg har gjort
…og få de bedste insider tricks til at komme i pressen

 I dette online kursus ta’r jeg dig med ind bag kulissen og viser dig hvordan jeg gjorde, da jeg kom i Børsen, Berlingske, Bo Bedres forside, et lille års tid i TV2 FRI, i BoligLiv, Idényt, Magasinet Liv, Femina og Alt for Damerne, Jyllands Posten, i forskellige brancheudgivelser og en masse, masse andet.

Jeg lukker dig helt ind og deler de hemmeligheder os ‘in the know’ bruger til at få pr og synlighed, og viser dig PRÆCIS hvordan jeg gjorde – f.eks.

– viser jeg dig oplæg jeg har sendt til TV2, Børsen, Femina o.lign.

– fortæller dig hvordan jeg igen og igen får produkter i ugebladene (inklusive forsiden af Bo Bedre)

– viser dig hvordan det er lykkedes mig at komme i pressen igen og igen, uden at have et netværk og uden at kende alle ‘de rigtige’ i branchen

– hvordan jeg vurderer hvilken udgivelse der er bedst, til det budskab jeg vil ud med – det produkt jeg vil sælge

– præsenterer de grundelementer du skal ha’ klar, allerede INDEN du går i gang

– fortæller dig om de mange andre muligheder du også har – og ikke behøver pressens hjælp til

 

pr online kursus

Dette PR kursus er perfekt til dig, hvis du:

 

– skal sælge produkter du gerne vil have vist til forbrugerne via f.eks. ugeblade, magasiner og livsstilssektioner

– er designer eller producent og vil skyde genvej til at finde nye forhandlere

– gerne vil positionere dig, en kollega eller virksomheden som specialist eller ekspert på jeres felt

– sælger konsulent- eller vidensydelser, og vil synliggøre den viden du sælger

– er en lille / nystartet virksomhed, med (meget) begrænset marketing budget

– er en stor virksomhed med egen marketing afdeling, og ved at nye øjne og input udefra, giver nye ideer

Når du er færdig med dette kursus, ved du:

 

– hvad du skal forberede og have klar, allerede inden du gør noget som helst andet

– hvornår og hvordan du skal sætte ind, for at sikre at timing og pitch er rigtig

– hvornår en pressemeddelelse er det rigtige at bruge (og alle de mange gange det ikke er)

– hvordan du sammensætter et oplæg til pressen, så det er interessant – og du ved hvilke af de forskellige modeller du skal bruge, og hvornår

– hvordan du på mange andre måder også kan skabe både synlighed, interesse og omtale, helt uafhængigt af pressen

– hvordan du fanger opmærksomheden både hos ‘damebladene’, hos aviserne og hos alle de andre

 

 

PR kursus, presse kit

Nem afmelding med eet enkelt klik.

dette online pr kursus er for dig som

 

– er selvstændig rådgiver, konsulent eller behandler, og vil eksponere din målgruppe effektivt og direkte for dine kompetencer

– er designer, producent eller kunsthåndværker og vil ha’ dine produkter i de rette blade og magasiner

– sidder med marketing og pr aktiviteterne i en virksomhed, og vil ha’ indblik og ideer til, hvordan du kan få max synlighed til virksomhed og personer

– har en nystartet – eller ung – virksomed og kun et begrænset budget til markedsføring – og vil have maksimalt udbytte af hver en krone du bruger på markedsføring

Sådan er dit kommende pr kursus stykket sammen:

 

PR kurset er praktisk, hands-on og gør PR arbejdet nemt at forstå og nemt at gå til, når du er færdigt med kurset.

Med andre ord, ta’r jeg PR arbejde fra at være fluffy-bureau agtigt, dyrt og fyldt med insider hemmeligheder, og hiver det ned på jorden, og viser dig helt konkret hvordan jeg med stor succes, tænker og udfører PR arbejdet for mine virksomheder.

 

Det indeholder dit PR kursus blandt andet:

 

  • Hands-on gennemgang af en laaaang række af mine PR og synligheds resultater
  • Gennemgang af hvad du skal have overvejet og gennemtænkt INDEN du går i gang
  • Lister med hvad dit presse-kit bør indeholde, før du er klar til at møde pressen
  • Yderligere synlighed, opmærksomhed og nysgerrighed, helt uden pressens hjælp
  • Gennemgang af de forskellige mediemuligheder og forståelse for, hvordan du beslutter hvad der passer bedst, fra gang til gang
  • Indblik i hvordan du kan forvandle samme historie/idé til at kunne bruges til flere medier på samme tid
  • Ultrakonkret indblik i hvordan du kontakter pressen på en måde der fanger deres interesse – inklusive et eksklusivt behind-the-scenes indblik i hvordan jeg helt konkret har gjort for at komme i udgivelser lige fra Børsen til Bo Bedres forside.

 

 

 

Om underviseren

Stine Grubbe er kendt som debattør, industry influencer og ekspert indenfor kundepsykologi, kundetyper og visuel salgsoptimering indenfor detailhandelen.

Hun har en baggrund fra detailhandel som dekoratør, stylist og farvehandler, og så har hun arbejdet en årrække i forlagsbranchen, bl.a. i London, og har desuden arbejdet med kommunikation og markedsføring for nogle af landets største IT virksomheder.

“Min egen virksomhed er, og har altid været en enmandsbiks – det betyder frihed og muligheder for mig, som jeg nyder.

Men det betyder også, at jeg ikke har en stor marketingmuskel og kæmpebudgetter jeg kan sætte i spil, når jeg lancerer nye tiltag, produkter eller lancerer nye, store koncepter eller niche virksomheder, senest bl.a. min dekoratøruddannelse.

Heldigvis ved jeg til gengæld en høvlens masse om at skaffe PR og synlighed, på zero budget – og uden at kende gud og hvermand i branchen. Det har jeg, min virksomhed og nogle af mine kunder undervejs haft glæde af.

Jeg har aldrig brugt nævneværdige beløb på markedsføring, visitkort, lidt adwords og facebook annoncer på et meget begrænset budget, er hvad det er blevet til. Resten har jeg altid klaret med PR og synlighed.

I dette online kursus, viser jeg dig hvordan”

Blandt de virksomheder jeg har hjulpet med PR og synlighed er: 

Borås Tapeter, PEJ Gruppen, Jotun, Husqvarna Viking, Singer, Pfaff, Sadolin, Colorama, Tapetmesteren.dk, Farvehuset Roskilde, Berlingske Business, Detailfolk.dk, EG, KBH K Culture & Commerce, EFFIHUB, HH LUX, Michala Luxury Bedlinen, FabGoose og mange flere.

Blandt de udgivelser jeg, min virksomhed eller mine kunder har fået synlighed i, er: 

Berlingske Business, Alt for Damerne, Femina, Børsen, TV2 Fri, Magasinet Liv, Bo Bedre, Idényt, Jyllands Posten, Magasinet Bryllup, Hendes Verden, Ugebladet Søndag, diverse fagudgivelser, fagbøger, konference udgivelser, messe udgivelser, blogs og mange, mange flere.

Lige så vigtig som SEO

PR og synlighed bør være en lige så vigtig del af salgs- og markedsføringsarbejdet som for eksempel arbejdet med søgemaskineoptimering (SEO).

 

Søgemaskineoptimering af din virksomheds hjemmeside eller webshop kan være (er oftest), en langsommelig affære.

Det kan tage mange år at opbygge en tilfredsstillende søgemaskine placering – og i mange tilfælde, bliver søgemaskineoptimering aldrig den vigtige salgsgenerator man håbede på, der er ganske enkelt mange om buddet, i ræset efter at ligge øverst på google, og oftest skal du bruge dyre adwords kroner, for at få plads.

 

MEN… 

En succesfuld PR aktivitet kan kickstarte både interessen fra målgruppen (der selv opsøger produktet/virksomheden) – og online, kan PR til bidrage til, at få gang i SEO hjulene.

 

Derfor er det særdeles vigtigt at tænke andre salgs- og interesse kanaler ind i din salgsstrategi, end blot SEO.

 

Og derfor er det vigtigt at fokusere lige så meget på PR og synlighed, som på for eksempel SEO.

 

 

Don’t miss out!!

Hvis du vil være sikker på at få besked når dørene slå’s op og online kurset ta’r dig med i kulissen, så tilmeld din e-mail på listen her.

Nem afmelding med eet enkelt klik.