visual merchandising

Visuel salgsoptimering og professionelt arbejde med butikken som salgsplatform.

En undervurderet – men strategisk vigtig disciplin for alle medarbejdere!

 

Visual merchandising sørger for at butikken fungerer som salgsværktøj – og ikke bare er en dyr post på budgettet.

 

Visual merchandising bør være en strategisk og prioriteret del af det kontinuerlige arbejde med butikken.

 

Den fysiske ramme;  butikslokalerne, vinduerne, arealet udenfor butikken, er blandt de salgsværktøjer som ‘online handlen’ ikke har, og bør behandles med behørig respekt og omsorg af ledelse og medarbejdere.

 

Visual merchandising bør være en grundlæggende kompetence

 

Visual merchandising bør ikke være reduceret til besøg af kædens visual merchandisere, eller at en enkelt af medarbejderne ‘er kreativ’ eller ‘har flair’ for det.

Visual merchandising bør være en grundlæggende kompetence som ALLE der arbejder i og med butikken, er uddannet i, og forstår vigtigheden af at bruge.

Ellers koster det dig penge.

 

Hvis du ikke sikrer dig at den fysiske ramme udnyttes maksimalt, er dit udbytte af en af de allerstørste poster på budgettet, nemlig huslejen, alt alt for ringe.

Herudover snyder du forretningen for oplagte muligheder for at skabe interesse for både produkter og butik, fra kundernes side.

Manglende interesse fra kundernes side er ensbetydende med svigtende – eller endda udeblivende salg og loyalitet.

 

Det er derfor strategisk vigtigt at alle ansatte ved hvorfor og hvordan de skal bruge, udnytte og arbejde med (hele) den fysiske ramme (visual merchandising), og kan gøre det eneste dag, og ikke kun når visual merchandiseren er på besøg.

Sådan kan jeg hjælpe med visual merchandising:

INTRO KURSUS

Intro-kursus med praktiske øvelser i butik
(1 dag)

Hands-on og konkret kursusdag der inkluderer introduktion til grundmodeller og overordnet indblik i visual merchandising og herefter praktiske øvelser i butikken.

Kurset er godt som begynderkursus for medarbejderne i butikken – og som opfriskningskursus for de medarbejdere der allerede er introduceret til visual merchandising og dekoration.

Læs mere om dette intro kursus til visual merchandising* her >>

GRUNDKURSUS

Grundkursus i visual merchandising
(1 ell. 2 dag)

Hvis du ikke bruger butiksarealet klogt og professionelt, spilder du dyre husleje kroner.

Dette grundkursus i dekoration og visual merchandising lærer deltagerne at tænke som en proff, og viser hvordan man skal salgsoptimere den fysiske ramme – butik og vinduer – for at skabe trafik og salg.

Ved 1 dag gennemgåes teori, ved 2 dage veksles mellem teori og praktiske øvelser i butik eller mine workshop lokaler.

Læs mere om dette kursus i visual merchandising her >>

FOREDRAG

Konkrete og udbytterige foredrag og peptalks, der sender deltagerne hjem med viden om hvorfor og hvordan den fysiske ramme kan gøre en afgørende forskel i forhold til bl.a. salg, kundeloyalitet og kundeengagement.

Foredraget er spækket med inspiration og ideer, og med vægt på høj anvendelighed, så deltagerne kommer hjem med konkrete ideer og inspiration –  der er lige til at gå i gang med, næste morgen.

Foredraget er velegnet til detailhandel, butikskæder, medarbejderarrangementer, handels- og cityforeninger, forhandler og distributør arrangementer, messer o.lign.

Send mig en mail for priser og datoforespørgsler: stine@stinegrubbe.dk

ONLINE KURSUS

Online dekoratør og visual merchandising kursus, nemt og bekvemt – når og hvor det passer dig!
Med online kurset, kan du logge af og på, og se og gense hvert eneste modul præcis som du vil.

Kurset giver dig indblik i de grundlæggende discipliner indenfor dekoration og visual merchandising, og klæder dig på til at arbejde professionelt med denne type opgaver.

Der er lukket for salg af kurset, men tilmeld dig nyhedsmailen nederst på siden, så får du besked som den første, næste gang der åbnes for tilmelding til online kurset.

Personlig træning

4 timer hvor vi arbejder sammen i butikken.

Vi bygger en vindueudstilling ud fra visual merchandising principperne, vi salgsoptimerer inde i butikken, laver salgsopstillinger og trimmer hylder, bøjlerækker, salgsborde mv.

Undervejs fortæller jeg dig hvad vi gør, hvorfor og hvordan det virker, så du får et indblik i, hvordan du selv, hele tiden kan arbejde med at salgsoptimere butiksarealet, så du selv kan arbejde videre med butiksarealet, og hele tiden udvikle butikken i den rigtige retning.

Det er en udbytterig dag med rigtig god hands-on erfaring for dig i butik.

Send mig en mail for priser og datoforespørgsler: stine@stinegrubbe.dk

UDDANNELSE

For at få maksimalt udbytte af butikkerne, er det vigtigt at alle der har sin daglige gang i butikken, forstår vigtigheden af at arbejde med butikken som salgsværktøj – og ved hvordan.
Når de allervigtigste medarbejdere: dem der skaber rammen for kunden i butikken – véd og forstår hvordan de skaber den bedste ramme, visuelt og med håndtering / servicering af kunder, kan det mærkes direkte på salget.
Jeg skræddersyr et uddannelsesforløb for relevante medarbejdere, så det passer til jeres specifikke behov inden for visual merchandising, spaceplanning mv.

Send mig en mail og fortæl mig om dit behov: stine@stinegrubbe.dk

Jeg har bl.a. rådgivet:

    • Supermarkeder
    • Diy
    • Butikskæder
    • Grovvare forretninger
    • Trend bureau
    • Guldsmede
    • Frisører
    • Bagere
    • Farvehandlere
    • Tøj- og livsstilsforretninger
    • Symaskine butikker
    • Brancheforeninger
    • Messer
    • Møbelbutikker
    • Kosmetologer
    • Restauranter
    • Maling producenter
    • Bolig/interiør leverandører
    • Brand houses
    • Interiør producenter
    • Symaskine producenter

visual merchandising er

  • Butiksindretning
  • Skiltning
  • Storytelling
  • Salgsøer
  • Kundestyring ind i butik
  • Kundeflow i butik
  • Produkt line up
  • Belysning
  • Æstetik og styling
kunderne om visual merchandising

Det visuelles betydning for tid brugt i butik:

85% tillægger farver, belysning og visuelt attraktivt miljø stor betydning
15% tillægger det ingen eller ringe betydning


Det visuelles betydning for købelyst:

80% tillægger et attraktivt og inspirerende butiksmiljø en købs-stimulerende effekt

 

Det visuelles betydning for købsbeslutning:

75% tillægger  at et attraktivt og inspirerende butiksmiljø afgørende betydning for købsbeslutningen

Herunder kan du se nogle af de virksomheder jeg har hjulpet med butiksoptimering og visual merchandising, ved rådgivning, undervisning og foredrag:

Føtex, Kvickly, Husqvarna Viking, Irma, Nordiq, Eventyrsport, Allure Group, Singer, Copenhagen Chocolate Factory, Højlund Mølle, HH LUX, La Oficina, Pfaff, Tiger, SY Danmark, Møblér, PEJ Gruppen, Formland, Thuesen Jensen, Sadolin, Colorama, Dansk Detail, Jotun Danmark, DOFK, Dermanor, Guldsmed Barbara Maria, Guldbageren Danmark, Kræmmerhuset Nakskov, Guldsmed Surel, Holbæk Bibliotek, Guldsmedene Roskilde, Viby Tapet & Farve og mange flere.