visual merchandising

Visual Merchandising

Strategisk vigtig disciplin for alle butikker!

Visual merchandising sørger for at den fysiske ramme fungerer som salgsværktøj – og ikke bare er en dyr post på budgettet.

 

Visual merchandising er – eller bør være – en strategisk, prioriteret del af det kontinuerlige arbejde med butikken.

Den fysiske ramme; butikslokalerne, vinduerne, arealet udenfor butikken, er blandt de salgsværktøjer som ‘online segmentet’ ikke har, og bør behandles med behørig respekt og omsorg af ledelsen.

 

Visual merchandising bør være en grundlæggende kompetence

 

Visual merchandising bør derfor ikke være reduceret til enten kædens visual merchandisere eller at en enkelt af medarbejderne (hvis vi er heldige) har et eller andet niveau af kendskab til, hvordan man arbejder professionelt med alle aspekter af den fysiske ramme.

Visual merchandising bør være en grundlæggende kompetence som ALLE der arbejder i og med butikken, kender og forstår vigtigheden af.

 

Hvis du ikke sikrer dig at den fysiske ramme udnyttes maksimalt, er dit udbytte af en af de allerstørste poster på budgettet, nemlig huslejen, alt alt for ringe.

Herudover snyder du forretningen for oplagte muligheder for at skabe interesse for både produkter og butik, fra kundernes side. Manglende interesse fra kundernes side er ensbetydende med dalende – eller endda manglende salg og loyalitet.

 

Det er derfor strategisk vigtigt at alle ansatte ved hvorfor og hvordan de skal bruge, udnytte og arbejde med (hele) den fysiske ramme (visual merchandising), og kan gøre det eneste dag, og ikke kun når visual merchandiseren er på besøg.

Sådan kan jeg hjælpe jer med visual merchandising:

Vidste du det?

Det visuelles betydning for tid brugt i butik:
85% tillægger farver, belysning og visuelt attraktivt miljø stor betydning
15% tillægger det ingen eller ringe betydning

Det visuelles betydning for købelyst
80% tillægger et attraktivt og inspirerende butiksmiljø en købs-stimulerende effekt

Det visuelles betydning for købsbeslutning
75% tillægger  at et attraktivt og inspirerende butiksmiljø afgørende betydning for købsbeslutningen

Brancher jeg har hjulpet med den fysiske ramme:

    • supermarkeder
    • diy
    • butikskæder
    • grovvare forretninger
    • trend bureau
    • guldsmede
    • frisører
    • bagere
    • farvehandlere
    • tøj- og livsstilsforretninger
    • symaskine butikker
    • brancheforeninger
    • messer
    • møbelbutikker
    • kosmetologer
    • restauranter
    • maling producenter
    • bolig/interiør leverandører
    • brand houses
Grundkursus i Visual Merchandising (1 dag)

Et grundkursus i visual merchandising, gør de medarbejdere der dagligt bevæger sig i butikken, i stand til at arbejde professionelt og kommercielt med butikken. Hver dag.

Kurset er hands-on og praktisk, med vægt på tilstrækkelig viden og øvelse, til at kunne komme videre, hjemme i butikken.

 

Grundkurset giver deltageren en forståelse for hvorfor visual merchandising er vigtigt, hvordan det ’virker’ og hvad det kan i forhold til salg.

De bliver introduceret til retningslinjer for, hvor og hvordan man arbejder med VM i hverdagen, og vi gennemgår konkrete eksempler, værktøjer og øvelser, der sikrer at deltagerne kan gå i gang, hjemme i butikken.

 

I løbet af dagen kommer vi bl.a. ind på: kundestrøm/gangarealer, indretning, inventar, farver, skiltning, belysning og grundelementerne i dekoration og styling.

Kurset kan både holdes i butikken, eller i eksterne lokaler.

Send mig til mail for pris og mulige datoer: stine@stinegrubbe.dk

Grundkursus i dekoration & styling ( 1 dag)

Inspirationspakket kursus i dekoration og styling der gør deltagerne i stand til at arbejde professionelt med dekoration og styling i både butik og vinduer, og dermed sikre at butikken fremstår indbydende for kunderne. Hver dag.

Kurset er hands-on og praktisk, med vægt på tilstrækkelig viden og øvelse, til at kunne komme videre, hjemme i butikken.

 

Dette grundkursus giver deltageren en række værktøjer og grundmodeller til at bruge i arbejdet med butikkens visuelle udtryk, og kommer hjem med konkrete planer for det videre arbejde med dekoration og styling.

Send mig til mail for pris og mulige datoer: stine@stinegrubbe.dk

Foredrag om Visual Merchandising: hvorfor & hvordan

Visual merchandising, formidling og styling – hvorfor og hvordan du bruger det

De fysiske butikkers allerstørste hjemmebanefordel, er den fysiske ramme.

En fordel som online segmentet aldrig vil kunne hamle op med.

 

Men kun hvis der arbejdes strategisk og dygtigt med netop den fysiske ramme, på alle måder.

 

Dette konkrete og udbytterige foredrag, sender deltagerne hjem med viden om hvorfor og hvordan den fysiske ramme kan gøre en afgørende forskel i forhold til bl.a. salg, kundeloyalitet og kundeengagement.

 

Foredraget er velegnet til detailhandel med fysiske butikker, og velegnet til butikskæder, medarbejderarrangementer, handels- og cityforeninger, forhandler og distributør arrangementer, messer o.lign.

Send mig en mail for priser og datoforespørgsler: stine@stinegrubbe.dk

Foredrag om Visual Merchandising: inspiration & ideer

Visual merchandising: inspiration og ideer

Inspirationspakket foredrag med håndplukket inspiration og konkrete ideer fra hele verden.

Der er ideer til visual merchandising, dekoration og styling og til både butikken inde og ude, og vinduer, og eksempler på hvordan den fysiske ramme iøvrigt er med til at styrke synligheden og kunderelationerne og skaber godt content til bl.a. de sociale medier.
Foredraget er spækket med inspiration og ideer, og med vægt på høj anvendelighed, så deltagerne kommer hjem med konkrete ideer og inspiration –  der er lige til at gå i gang med, næste morgen.

Foredraget er velegnet til detailhandel med fysiske butikker, og velegnet til butikskæder, medarbejderarrangementer, handels- og cityforeninger, forhandler og distributør arrangementer, messer o.lign.

Send mig en mail for priser og datoforespørgsler: stine@stinegrubbe.dk

Online kursus, VM guides & manual/arbejdsbog
Udarbejdelse af manualer, VM guides, arbejdshæfter og online kurser til butik og medarbejdere.
 
For at få maksimalt udbytte af butikkerne, er det vigtigt at alle der har sin daglige gang i butikken, forstår vigtigheden af at arbejde med butikken som salgsværktøj – og ved hvordan.
 
Når de allervigtigste medarbejdere: dem der skaber rammen for kunden i butikken – véd og forstår hvordan de skaber den bedste ramme, visuelt og med håndtering/servicering af kunder, kan det mærkes direkte på salget.
 
Det kan i øvrigt også mærkes direkte på salget når de ikke véd og forstår hvilken indflydelse de har på salget …men så er det knapt så sjovt.
 
Lad mig udarbejde et online kursus og arbejdshæfte eller en manual så I sikrer de optimale betingelser for at styrke salg og kundeoplevelse.

Online kurserne og arbejdshæftet er velegnet til detailhandel med fysiske butikker, og velegnet til butikskæder, handels- og cityforeninger, agenter, producenter o.lign.

Send mig en mail og fortæl mig om dit behov: stine@stinegrubbe.dk

VM & dekoration uddannelsesforløb
For at få maksimalt udbytte af butikkerne, er det vigtigt at alle der har sin daglige gang i butikken, forstår vigtigheden af at arbejde med butikken som salgsværktøj – og ved hvordan.
 
Når de allervigtigste medarbejdere: dem der skaber rammen for kunden i butikken – véd og forstår hvordan de skaber den bedste ramme, visuelt og med håndtering/servicering af kunder, kan det mærkes direkte på salget.
 
Det kan i øvrigt også mærkes direkte på salget når de ikke véd og forstår hvilken indflydelse de har på salget …men så er det knapt så sjovt.
 
Jeg skræddersyr et uddannelsesforløb for relevante medarbejdere, så det passer til jeres specifikke behov inden for visual merchandising, dekoration, styling, spaceplanning mv.
 

Uddannelsesforløbet er velegnet til detailhandel med fysiske butikker, til butikskæder, handels- og cityforeninger o.lign.

Send mig en mail og fortæl mig om dit behov: stine@stinegrubbe.dk

Herunder kan du se nogle af de virksomheder jeg har hjulpet med den fysiske ramme ved rådgivning, undervisning og foredrag:

Jeg har bl.a. hjulpet:

Føtex, Kvickly, Husqvarna Viking, Singer, Pfaff, Tiger, SY Danmark, Møblér, PEJ Gruppen, Formland, Thuesen Jensen, Sadolin, Colorama, Dansk Detail, Jotun Danmark, DOFK, Dermanor, Guldsmed Barbara Maria, Guldbageren Danmark, Kræmmerhuset Nakskov, Guldsmed Surel, Guldsmedene Roskilde, Viby Tapet & Farve og mange flere.

We won't spam!

Viden og indsigt der fremtidssikrer

Tilmeld dig Stine Grubbes nyhedsmail og gå fra afvikling til udvikling og fremtidssikring af forretningen.

Velkommen til! Jeg glæder mig til at være med til at fremtidssikre din forretning. Vi ses i din inboks.

Share This