strategisk Visual merchandising

Visual merchandising FACT:

– Vores hjerne bearbejder visuelt indhold 60.000 gange hurtigere end tekst.

– 80% af den information, som hjernen optager, er visuel.

– 70% af vores sanse-receptorer, sidder i øjnene.

Med andre ord: Den visuelle oplevelse du skaber for kunderne i butik og SoMe, er altafgørende for din kundetilstrømning og dit salg.

Sådan kan jeg hjælpe med strategisk visual merchandising:

Visual merchandising er lig med visuel salgsoptimering og professionelt arbejde med butikken som salgsplatform.

Det er ikke nok at det er pænt og stylet, det skal også skabe salg. Uanset om du sælger tøj, kameraer, sko, bøger eller interiør.

Visual merchandising handler om at trykke på de rigtige købsknapper hos kunderne og at optimere salgsfladerne.

Send en mail til stine@stinegrubbe.dk hvis jeg også skal hjælpe jer.

Rådgivning & sparring

Rådgivning, sparring og 2nd opinions indenfor visual merchandising. For eksempel  i forbindelse med makeovers, konceptudvikling udvikling og beslutningstagning – inden det er for sent.

Få uvildige og uafhængige øjne på sagen.

Få øjne udefra der ser de blinde vinkler og svagheder – og som også ser det potentiale og de styrker og muligheder der ligger lige for.

Du får et stærkere resultat og reducerer faren for dyre fejltrin.

VM Guide

Få udarbejdet en VM Guide (visual merchandising guide) med anvisninger og guidelines til hvordan medarbejderne i de daglige gøremål, arbejder med visuel salgsoptimering af butikken.

Med styling, skiltning, stylede salgsoplæg, vinduer og de øvrige elementer i visual merchandising.

Jeres VM Guide leveres som ‘mixed media’ print/pdf og film-sekvenser, der sikrer nem og høj forståelse, og derfor gode resultater.

Visual merchandising kursus & uddannelse

For at få maksimalt udbytte af butikken som salgsplatform, er det vigtigt at alle der har sin daglige gang i butikken, forstår vigtigheden af at arbejde med butikken som salgsværktøj – og ved hvordan.

Når de allervigtigste medarbejdere: dem der har den daglige drift af butikken, véd og forstår hvordan de skaber den bedste ramme kan det mærkes direkte på salget.

Jeg skræddersyr visual merchandising kursus eller uddannelsesforløb for relevante medarbejdere, så det passer til jeres specifikke behov inden for visual merchandising, skiltning mv.

Personlig træning

Hands-on arbejde, sammen, i butikken.

Sammen med mig, bygger vi et salgsoplæg ud fra visual merchandising principperne, vi salgsoptimerer inde i butikken, laver salgsopstillinger og trimmer hylder, bøjlerækker, salgsborde mv.

Undervejs fortæller jeg hvad vi gør, hvorfor og hvordan det virker, så deltageren får et indblik i, hvordan man selv, hele tiden kan arbejde med at salgsoptimere butiksarealet, så du selv kan arbejde videre med butiksarealet, og hele tiden udvikle butikken i den rigtige retning.

En udbytterig dag med rigtig god hands-on erfaring for dig i butik, og en mini-manual til efterfølgende brug.

Online kursus

Online dekoratør og visual merchandising kursus, nemt og bekvemt – når og hvor det passer dig!

Med online kurset, kan du logge af og på, og se og gense hvert eneste modul præcis som du vil.

Kurset giver dig indblik i de grundlæggende discipliner indenfor dekoration og visual merchandising, og klæder dig på til at arbejde professionelt med denne type opgaver.

Der er lukket for salg af kurset, men tilmeld dig nyhedsmailen nederst på siden, så får du besked som den første, næste gang der åbnes for tilmelding til online kurset.

Dit salg står stærkere med proff visual merchandising

  • Blandt de forskellige funktioner i en butik, der hjælper med at konvertere vinduesshoppere til købende kunder, er visuel appel den primære faktor – foran f.eks. pris og udvalg.
  • 48% af adspurgte i undersøgelse mener at atmosfæren og lækkert, inspirerende miljø var deres vigtigste årsag til at besøge butikken.
  • 85 % af kunderne bliver inspireret til at prøve det tøj som vises i vinduer og instore display.
  • 85% af de adspurgte mente at farve, belysning, stemning og attraktive grafik får dem til at bruge mere tid i butikken.
  • 75% procent af kunderne fortæller at deres endelige købsbeslutning påvirkes af det visuelle og butikkens fremvisning af produktet.
  • 65% kunder fortæller at effektiv visuel merchandising øger deres impulskøb.

 

guldsmed butiksindretning barbara maria
Du trækker butikkens stærkeste kort

Den fysiske ramme;  butikslokalerne, vinduerne, arealet udenfor butikken, er blandt de salgsværktøjer som ‘online handlen’ ikke har, og bør bruges til at sikre salg og nysgerrighed fra kunderne til enhver tid.

Men det forudsætter at du kender håndværket.

Visual merchandising et et håndværk der skal læres

Visual merchandising bør ikke være reduceret til besøg af kædens visual merchandisere, eller at en enkelt af medarbejderne ‘er kreativ’ eller ‘har flair’ for det, måske med guidance fra en VM Guide.

Visual merchandising bør være en grundlæggende kompetence som ALLE der arbejder i og med butikken, er uddannet i, og forstår vigtigheden af at bruge.

Ellers koster det dig salg og kundetrafik i butikken.

Potentialet er enormt

Et nyere dansk studie peger på at mange danske butikker kan øge trafikken til og i butikken, med mellem 25-50% ved at optimere og professionalisere visual merchandising arbejdet.

Tænk hvad det ville gøre ved dit salg!

 

Du løber en kæmpe risiko

– Hvis du har en butik, har du også en (masse) omkostninger forbundet med butikken; husleje, driftsomkostninger, løn [fortsæt selv listen]. Du har måske endda også investeret en hulens bunke penge i lækkert inventar.

Og i lækre produkter.

Men hvis du ikke har håndværket visual merchandising i forretningen – ta’r du en kæmpe risiko med din butik.

For så tørrer du dit salg af på gefühl og hvad du synes/tror/håber/gætter på, er det rigtige at gøre med salgsopstillinger, skiltning, udstillinger mv.

visual merchandising - eksempler i butik

Nem afmelding med eet enkelt klik.

Brancher jeg har hjulpet

 

  • Supermarkeder
  • Butikskæder
  • Grovvare forretninger
  • Trend bureau
  • Guldsmede
  • Frisører
  • Bagere
  • Farvehandlere
  • Tøj- og livsstilsforretninger
  • Symaskine butikker
  • Brancheforeninger
  • Messer
  • Møbelbutikker
  • Kosmetologer
  • Restauranter
  • Maling producenter
  • Bolig/interiør leverandører
  • Brand houses
  • Interiør producenter
  • Symaskine producenter & butikker

arbejdet med visual merchandising inkluderer

 

  • Butiksindretning
  • Kundeadfærd & kundetyper
  • Farvepsykologi
  • Skiltning
  • Storytelling
  • Salgsøer
  • Kundestyring ind i butik
  • Kundeflow i butik
  • Produkt line up
  • Belysning
  • Æstetik og styling
  • Produkt facing
  • Monitorering & test

Virksomheder jeg har hjulpet med visual merchandising:

Føtex, Kvickly, CC Hobby, Husqvarna Viking, Irma, Nordiq, Eventyrsport, Allure Group, Singer, IKEA, Copenhagen Chocolate Factory, Højlund Mølle, HH LUX, La Oficina, Pfaff, Danmarks Biblioteksforening, Flying Tiger, SY Danmark, Møblér, PEJ Gruppen, Formland, Thuesen Jensen, Sadolin, Colorama, Sit’n’Sleep, Brancheforeningen FAGA, Hübsch, Dansk Detail, Jotun Danmark, Brancheforeningen DOFK, Dermanor, Guldsmed Barbara Maria, Guldsmed Keld Olsen, Guldbageren Danmark, Kræmmerhuset Nakskov, Guldsmed Surel, Holbæk Bibliotek, HK Kommunal, ,  Håndværkeren Roskilde, Bodyguide Svendborg, Frisør Dorthe, Frisør By Gry, Idémøbler, Ved Møllen Ringsted, VIKING 1914, Detailforum, Guldsmedene Roskilde, Viby Tapet & Farve og mange flere.