Butiksindretning

Butiksindretning med Stine Grubbe

 

Butiksindretning med Stine
handler om mere end

…nåja Butiksindretning

 

Når jeg besøger din butik ser jeg den med friske, nye øjne – og altid med dine kunder som udgangs punkt.

Jeg ser de blinde vinkler og de døde hjørner, og jeg ser de ting du ikke får vist kunderne, og de ting kunderne ser, som de ikke burde se.

Og jeg ser det potentiale og de muligheder butikken har, og kommer med et erfarent og kvalificeret bud på hvordan vi imødekommer det, indenfor dit budget.

Butiksindretning, processen :

 

Butiksindretning handler ikke kun om et visuelt stærkt og attraktivt koncept.

Butiksindretning indebærer mange vigtige elementer, i forhold til at sikre salget, og disse skal inkluderes i enhver butiksindretnings proces – også når vi skal gøre det på micro budget.

Vi drøfter dit brand, de brands du har i butikken, dine kunder, dine visioner og ambitioner og naturligvis dit budget. Alle sammen er vigtige ingredienser i forhold til at få skabt det bedst mulige resultet og udbytte for dig.

 

Selve processen omkring butiksindretning er (sådan cirka):

opgave definition

Allerførst skal vi naturligvis være enige om omfanget af opgaven – hvor meget ned i detaljen vil du ha’ mig med?

Skal jeg komme med et færdigt oplæg fra den helt rå ramme eller vil du gerne bare ha’ mine øjne om bestemte områder.

Skal jeg indrette rummet helt fra bunden, eller blot komme med et oplæg på optimering af det nuværende look?

Vil du gerne bare sende mig en bunke billeder og få et oplæg sendt retur?

Skal jeg komme og style den sidste finish på plads, eller klarer du selv den del?

Alle muligheder står åbne, du vælger hvad der passer dig bedst.

 

Kundetype afklaring

Vi starter med at identificere din kunde. Hvem er hun og hvorfor kommer hun i butikken?

Herefter kortlægger vi hvilken emotionel (følelsesmæssig) tilstand hun helst skal være i, for at få lyst til at købe den type produkter der er tale om i din butik.

Skal hun f.eks. stimuleres på et visuelt og æstetisk højt plan, eller nærmere tages i hånden og guides? Eller er hun typen der skal imponeres – ligesom hun gerne vil imponere andre?

Det er vigtige forskelle, men som har kolossal betydning for din kundes lyst til at købe når hun er hos dig. Og når du forstår at møde de følelser, står du langt stærkere både i forhold til salg og loyalitet.

Vi sætter ord og en visuel ramme på hende – så vi får et stærkt omdrejningspunkt, og ikke bare laver noget der kunne være fedt og ser godt ud.

Forstå mig ret. Det skal se godt ud – men vi skal bruge det rigtige udgangspunkt.

 

Dna & koncept

Lige så vigtigt som at kortlægge din specifikke kundetype, er det at definere butikkens dna – eller kernefortællingen.

Det kan lyde højtragende – men det giver os en tydelig ramme at lave dit koncept efter – både her og nu – men også i fremtidige beslutninger, store som små.

Det hjælper med at tage beslutninger, store som små, og at de følger den plan du har med butikken – og er altså i høj grad med til at sørge for at tiden bruges på de rigtige ting og at alt – lige fra indkøb af varer, til ændringer i butikken, hænger sammen og sørger for at det er de rigtige valg du træffer.

 

Design processen

Når vi har taget de vigtige beslutninger omkring kundetype og dna, går jeg i laboratoriet.

Her udarbejder jeg de første oplæg som du får tilsendt til godkendelse – og herefter færdiggør jeg dit oplæg med et visuelt moodboard, skitser, materiale lister og designguide med lavpraktiske oplysninger vedrørende inventar, farver mv. sådan at du kan gå i gang – eller sætte håndværkerne i gang.

 

 

Overlevering

Når jeg er færdig med at udarbejde planen for dit projekt, overdrages det til dig.

Dette kan gøres på flere måder – du vælger hvad der passer dig og dit budget bedst:

Enten fremsender jeg dokumentet til dig i fysisk form, samt medsender en film hvor jeg gennemgår projektet og dokumentet. Det er en overraskende effektiv måde, fordi at du så altid kan gense filmen og referere til dokumentet, efter behov.

Alternativt fremsender jeg dokumentet til dig – og herefter mødes vi hos dig, og gennemgår projektet on-site.

Uanset hvilken form du vælger – er du naturligvis velkommen til at sende mig en mail med de spørgsmål der melder sig umiddelbart efter du har modtaget dokumentet, og i perioden efter.

 

 

 

Butiksindretning og butiksmakeovers starter fra 12.995,-

Du modtager naturligvis en fast pris på dit konkrete projekt, inden arbejdet går i gang.

Kontakt mig hvis du vil høre nærmere: stine@stinegrubbe.dk

Velkommen til! Hvor er jeg glad for du er med. Jeg glæder mig til at være med til at fremtidssikre din forretning. Vi ses i din inboks.