//valg af emotionel kundetype

Rådgivning om valg af emotionel kundetype

Vil du være sikker på at du kommunikerer hensigtsmæssigt til kunderne?

At du vælger de bedste vinkler til teksterne? Og de rigtige ord?

Vil du være sikker på at hjemmeside og webshop appellerer til din kundetype – og ikke skræmmer dem væk, eller værre endnu: undergraver virksomhedens troværdighed?

 

At finde og vælge virksomhedens emotionelle kundetype, er af næste åbenlyse årsager en grundlæggende disciplin, hvis man vil arbejde med emotionelle kundetyper.

 

Det er en strategisk vigtig proces, hvor vi drøfter én række vilkår omkring virksomheden, og analyserer os frem til hvilken kundetype din virksomhed skal fokusere på.

 

De emotionelle kundetyper er baseret på praksis, erfaringer, undersøgelser og på et solidt teoretisk fundament*.

Og det er præcis den sammenhæng der skaber så overbevisende resultater!

For at forskning og teori er interessant og relevant, skal det kunne smeltes sammen med praktisk erfaring og almen viden indenfor feltet.

 

For når det kan det, kan vi blive konkrete og implementere det i alle områder af vores forretning – og hér brillerer emotionelle kundetyper.

Kundetyperne er nemlig baseret på en effektiv blanding af teori, praksis og erfaringer.

 

Og det betyder, at når vi har identificeret og kortlagt din emotionelle kundetype, kan du implementere den viden der lægger til grund for den kundetype, og øjeblikkeligt vil skabe resultater i forhold til dine kunders forhold og mening om virksomhed og produkter. Og dermed salg og loyalitet.

Alt der vedrører salg

 

Arbejdet med den emotionelle segmentering, kommer til udtryk i mange aspekter af din virksomhed:

Hjemmesidedesign, prisstrategi, butiksindretning, annonce layout, ordvalg og opbygning af tekster, billedvalg, billedbeskæring, farvevalg og farvesammensætning.

Og hvad der et øjeblik måske synes uoverskueligt, bliver til en helt konkret guide til mange af de valg, der dagligt skal træffes.

Og når du kender og har fået kortlang din kundetype, ved du hvilket valg der er det bedste, i forhold til at skabe loyalitet og salg.

Kontakt mig, så du kan få implementeret den vigtigste viden for virksomhedens emotionelle kundetype.

Vi starter med at identificere din emotionelle kundetype.

Send mig en mail: stine@stinegrubbe.dk

 

*Det teoretiske fundament udgøres primært af:

TFHT (Hyppocrates) – Emotionsregulering (Jantzen & Vetner) – LIMBIC – BSR Smartagent – Minerva – Identitetsfortællinger (Giddens m.fl.) og ‘Kobling af positive følelser til et bestemt brand/produkt (Dollerup).

 

Hvordan vælger man en kundetype ?

Vi drøfter og gennemgår en række forhold omkring jeres virksomhed, før vi udvælger den korrekte kundetype, der skaber indblik og forståelse for hvem jeres ideelle kundetype er.

Efter afklaringen, kan I implementere den nye indsigt i jeres kunder, i mange af virksomhedens kundevendte aktiviteter.

Blandt andet

  • visual merchandising
  • butiksindretning
  • website og webshop design
  • prisstrategi
  • annonce layout
  • ordvalg
  • opbygning af tekster
  • billedvalg
  • billedbeskæring
  • farvevalg
  • farvesammensætning
Herunder kan du se nogle af de virksomheder jeg har løst tekstforfatter opgaver for:

Jeg har bl.a. skabt tekster og content for:

Boligmagasinet, Borås Tapeter, PEJ Gruppen, FEMINA, Magasinet Liv, Idényt, Jotun, Coop.dk, Husqvarna Viking, Singer, Pfaff, Boligliv, Sadolin, Colorama, Ugebladet Søndag, Berlingske Business, Detailfolk.dk, EG, KMD, KBH K Culture & Commerce, Mannequin.dk, Tapetmesteren.dk, Magii.dk, Escape Routes, Bargain Holidays, Dansk Detail, Dansk Franchise og mange flere.

Viden og indsigt der fremtidssikrer

Tilmeld dig Stine Grubbes nyhedsmail og gå fra afvikling til udvikling og fremtidssikring af forretningen.

Velkommen til! Jeg glæder mig til at være med til at fremtidssikre din forretning. Vi ses i din inboks.

Share This