//valg af emotionel kundetype

Valg af Emotionel Kundetype®

Sælg mere, få flere loyale kunder. 

Og vil du være sikker på at butik, medarbejder, sortiment, hjemmeside og webshop appellerer til din kundetype – og ikke skræmmer dem væk?

Forskningsbaseret kundetype segmentering gør dig i stand til at tage de bedste beslutninger, så butik og markedsføring er optimal, i forhold til dine kunder.

 

At finde og udvælge virksomhedens emotionelle kundetypeprofil, er af næsten åbenlyse årsager en grundlæggende disciplin, hvis man vil arbejde med emotionel kundesegmentering.

 

Det er en strategisk vigtig proces, hvor vi drøfter én række vilkår omkring virksomheden, og analyserer os frem til hvilken kundetype din virksomhed skal fokusere på.

 

Emotionelle kundesegmentering er baseret på praksis, erfaringer, undersøgelser og på et solidt teoretisk fundament*.

Og det er præcis den sammenhæng der skaber så overbevisende resultater!

For at forskning og teori er interessant og relevant, skal det kunne fungere med praktisk erfaring og almen viden indenfor feltet.

 

For når det kan det, kan vi blive konkrete og implementere det i alle områder af vores forretning – og hér brillerer arbejdet med emotionel kundesegmentering.

Kundetyperne er nemlig baseret på en effektiv blanding af teori, praksis og erfaringer.

 

Og det betyder, at når vi har identificeret og kortlagt din virksomheds kundetype, kan du implementere den viden der lægger til grund for den enkelte kundetype, og øjeblikkeligt  skabe resultater i forhold til dine kunders forhold og mening om din virksomhed og produkter, og det afspejler sig direkte på salget.

Alt der vedrører salg

 

Arbejdet med den emotionelle segmentering, kommer til udtryk i mange aspekter af din virksomhed:

Hjemmesidedesign, prisstrategi, butiksindretning, skiltning, annonce layout, ordvalg og opbygning af tekster, billedvalg, billedbeskæring, farvevalg og farvesammensætning.

Og beslutninger der i dagligdagen måske synes uoverskuelige eller baseres på ‘efter bedste evne’ beslutninger, bliver til en helt konkret guide til mange af de valg, der dagligt skal træffes, når du kender din kundetype.

For når du kender og har fået kortlagt din kundetype, ved du hvilket valg der er det bedste.

Kontakt mig, så du kan få implementeret den viden der gør en målbar, positiv forskel for din virksomhed og jeres salg.

Send mig en mail: stine@stinegrubbe.dk

 

*Det teoretiske fundament udgøres primært af:

TFHT (Hyppocrates) – Emotionsregulering (Jantzen & Vetner) – LIMBIC – BSR Smartagent – Minerva – Identitetsfortællinger (Giddens m.fl.), Dollerup.

 

Hvordan vælger man en kundetype ?

Vi drøfter og gennemgår en række forhold omkring jeres virksomhed, før vi udvælger den korrekte kundetype, der skaber indblik og forståelse for hvem jeres ideelle kundetype er.

Efter afklaringen, kan I implementere den nye indsigt i jeres kunder, i mange af virksomhedens kundevendte aktiviteter.

Blandt andet

  • visual merchandising
  • butiksindretning
  • website og webshop design
  • prisstrategi
  • annonce layout
  • ordvalg
  • opbygning af tekster
  • billedvalg
  • billedbeskæring
  • farvevalg
  • farvesammensætning

Blandt mine kunder er...

Boligmagasinet, Borås Tapeter, PEJ Gruppen, FEMINA, Magasinet Liv, Idényt, Jotun, Coop.dk, Husqvarna Viking, Singer, Pfaff, Boligliv, Sadolin, Colorama, Ugebladet Søndag, Berlingske Business, Detailfolk.dk, EG, KMD, KBH K Culture & Commerce, Mannequin.dk, Tapetmesteren.dk, Magii.dk, Escape Routes, Bargain Holidays, Dansk Detail, Dansk Franchise og mange flere.