Den om de 75%

75 procent af kunderne fortæller at deres endelige købsbeslutning påvirkes af det visuelle og butikkens fremvisning af produktet!

igen:

75 procent af kunderne fortæller at deres endelige købsbeslutning påvirkes af det visuelle og butikkens fremvisning af produktet!

Visuelt stærke butikker sælger mere.

Visuelt stærke butikker har (mange) flere loyale kunder.

Visuelt stærke butikker får flere nye kunder.

Visuelt stærke butikker bliver oftere omtalt og anbefalet.

Og nu det er ikke kun mig der siger det (mere).

 

Jeg har lige læst en siiiindsyg interessant artikel i International Journal of Engineering Science and Innovative Technology (meget mundret navn, ikke?) om resultaterne fra en videnskabelig undersøgelse om visual merchandising / butiksdekoration (du kan læse min definition af visual merchandising her).

 

Nogle af de allervigtigste resultater fra artiklen (i mine øjne, og derfor nok også dine, hvis du arbejder i detailbranchen):

– Kunderne angiver mange grunde til at besøge detailforretninger: bedre kvalitet, udvalg, stemning, rabatter. Men..

48% af de adspurgte mente, atmosfæren og lækkert, inspirerende miljø var deres vigtigste årsag til at besøge butikken.

– 85 % af kunderne bliver inspireret til at prøve det tøj som vises i vinduer og instore display.

– 85% af de adspurgte mente at farve, belysning, stemning og attraktive grafik får dem til at bruge mere tid i butikken.

– 75% procent af kunderne fortæller at deres endelige købsbeslutning påvirkes af det visuelle og butikkens fremvisning af produktet.

– 65% kunder fortæller at effektiv visuel merchandising øger deres impulskøb.

Whoaaa. Vildt ikke!

Og vildt at tænke på hvad det ville betyde for din bundlinje, hvis du og dine kolleger blev (endnu) bedre til at arbejde med den fysiske ramme som butikken jo er.

Vildt at tænke på at med lidt ændret fokus og en lidt anderledes prioritering af tiden, kan du (og dine kolleger) forvandle butik og vinduer til den slags som kunderne liiiiige skal forbi, på den faste lørdagsshoppetur.

Men selvfølgelig kræver det en indsats.

Og at du (og dine kolleger) véd hvad der skal gøres. Og hvor. Og hvornår.

At I kender de smarte tricks der får produkterne til at forvandle sig fra hylde-meter-dem-har-vi-set-før-produkter til noget man rent faktisk har lyst til at se nærmere på.

Røre ved.

Prøve.

Købe.

De tricks og fif der gør forskellen på om din butik, dine vinduer og dine produkter er det-har-vi-set eller uhhhhhhh den dér må jeg vist lige se nærmere på er et håndværk.

Det håndværk – som dekoration og styling er – kan jeg lære dig.

Og du kan bestemme om det skal være i min workshop eller i din butik.

Og om det kun skal være for your eyes only.

Eller om du har kolleger, medarbejdere eller andre butikker der også skal deltage.

Start med at sende mig en mail stine@stinegrubbe.dk for priser og en ledig dato.

/Stine