75 procent af kunderne fortæller at deres endelige købsbeslutning påvirkes af det visuelle og butikkens fremvisning af produktet!
igen:
75 procent af kunderne fortæller at deres endelige købsbeslutning påvirkes af det visuelle og butikkens fremvisning af produktet!
Visuelt stærke butikker sælger mere.
Visuelt stærke butikker har (mange) flere loyale kunder.
Visuelt stærke butikker får flere nye kunder.
Visuelt stærke butikker bliver oftere omtalt og anbefalet.
Og nu det er ikke kun mig der siger det (mere).
Jeg har lige læst en siiiindsyg interessant artikel i International Journal of Engineering Science and Innovative Technology (meget mundret navn, ikke?)
…om resultaterne fra en videnskabelig undersøgelse om visual merchandising / butiksdekoration.
Nogle af de allervigtigste resultater fra artiklen (i mine øjne, og derfor nok også dine, hvis du arbejder i detailbranchen):
Kunderne angiver mange grunde til at besøge detailforretninger: bedre kvalitet, udvalg, stemning, rabatter.
Men..
– 48% af de adspurgte mente, atmosfæren og lækkert, inspirerende miljø var deres vigtigste årsag til at besøge butikken.
– 85 % af kunderne bliver inspireret til at prøve det tøj som vises i vinduer og instore display.
– 85% af de adspurgte mente at farve, belysning, stemning og attraktive grafik får dem til at bruge mere tid i butikken.
– 75% procent af kunderne fortæller at deres endelige købsbeslutning påvirkes af det visuelle og butikkens fremvisning af produktet.
– 65% kunder fortæller at effektiv visuel merchandising øger deres impulskøb.
Whoaaa. Vildt ikke!
Vildt at tænke på hvad det ville betyde for din bundlinje, dem der har deres daglige gang i butikken blev bedre til (eller lærte) at arbejde med den fysiske ramme som butikken jo er.
Og vildt at tænke på, at med lidt ændret fokus og en lidt anderledes prioritering af tiden, kan samme personer, forvandle butik og vinduer til den slags som kunderne liiiiige skal forbi, på den faste lørdagsshoppetur.
Men selvfølgelig kræver det en indsats.
Og at du (og medarbejderne) véd hvad der skal gøres. Og hvor. Og hvornår.
At I kender de smarte tricks der får produkterne til at forvandle sig fra hylde-meter-dem-har-vi-set-før-produkter — til noget man rent faktisk har lyst til at se nærmere på.
Lyst til at røre ved.
Prøve.
Købe.
Viden og kompetencer der gør forskellen på om din butik, dine vinduer og dine produkter er:
det-har-vi-set-mange-gange-før eller uhhhhhhh den dér må jeg vist lige se nærmere på
…er et håndværk.
Det håndværk – som dekoration, visual merchandising og styling er – kan jeg lære dig og dine medarbejdere.
Og om det kun skal være for your eyes only.
Eller om du har kolleger, medarbejdere eller andre butikker der også skal deltage.
Du kan se her, hvordan jeg kan hjælpe dig og dine kolleger videre (eller i gang) med professionel visual merchandising, eller sende mig en mail (stine@stinegrubbe.dk) for priser og en ledig dato.
/Stine