Hvad er Visual Merchandising?

Hvad er visual merchandising?

I forbindelse med mine kurser og workshops indenfor visual merchandising, dekoration og styling, bliver jeg ofte spurgt ‘hvad er visual merchandising?’.

Jeg har forsøgt at definere det herunder.

Hvis du har spørgsmål til visual merchandising (VM) – er du velkommen til at sende mig en mail — og hvis du vil vide mere om at arbejde professionelt med visual merchandising i din virksomhed – så læs mere her >>

Visual merchandising kan defineres som alt det vi gør for at optimere det kunden ser, både inde i butikken og udenfor

 

Det skal alt sammen være med til at skabe et positivt billede af en virksomhed, med henblik på at skabe opmærksomhed, interesse, lyst og handling (køb, nyhedsmailtilmelding, ambassadør, loyalitet mv) fra kunden.Visual merchandising giver virksomheden et forspring fra konkurrenterne.

 

guldsmed visual merchandising kursus

Strategisk brugt, kan visual merchandising være med til at opbygge brandidentitet, både overfor produkt og butik.

Visual merchandising sætter rammen for produkter på en æstetisk tiltalende måde, og præsenterer dem på en måde, der ændrer vinduesshoppere (osere) til interesserede – og i sidste ende – købere af produktet.

Et strategisk vigtigt salgsværktøj

 

Visual merchandising bør være naturlig del af arbejdet med ethvert moderne salgssted (butik, instore løsning, shop-in-shop mv) og er kendetegnet ved, at optimere den direkte kontakt mellem produkter og kunder.

VM hjælper kunder til nemt at overskue sortiment og blive inspireret og stimuleret til køb.

Visual merchandising påvirker kunden til køb, fysisk, emotionelt og intellektuelt – uden hjælp fra en sælger.

Visual merchandising er et vigtigt værktøj for både detailhandleren og producenten, til at skabe interesse og efterspørgsel hos kunderne.

 

butik visual merchandising kursus

Det grundlæggende mål med visual merchandising, er et ønske om at tiltrække kunder til et salgssted, for at sælge varer.

Visual merchandising er en teknik der også kaldes “Silent Salesman”, og er generelt accepteret i detailhandelen som en faktor der skaber loyalitet i kundemængden, og som tiltrækker nye kunder, og gør shopping en positiv, stimulerende oplevelse.

De redskaber der især bruges til Visual Merchandising:

Varepræsentation, dekoration og styling, belysning, skiltning, salgsfremmende skiltning, placering skiltning, inventar mv i både butik og vinduer.

Sådan kan Stine Grubbe hjælpe:

Jeg holder både foredrag, kurser og workshops om visual merchandising.

Uanset om du ejer en butik og ‘kun’ er dig, eller du er ansat i en butikskæde og skal finde relevant uddannelse, eller du er leverandør til branchen, kan jeg hjælpe dig.

Send mig en mail med din idé eller forespørgsel. Stine@stinegrubbe.dk

dekoratør kursus
Skrevet af visual merchandising ekspert Stine Grubbe. Copyright © 2024 Company Name
Vil du vide mere?

Vil du inspireres til mere? Så tilmeld dig interessemailen herunder:

Læs også om: