Visual Merchandising = UX + UI IRL

UX er en forkortelse af User Experience, UI af User Interface. Den korte definition (hentet fra Wikipedia) er: Den internationale ISO 9241-210,[1] standard definerer brugeroplevelse som “en persons oplevelse og respons på resultatet fra brugen eller den forventede...

Dekoratøren og butikkens sjæl

Butikkens vinduer er ligesom øjnene. Sjælens spejl. Butikkens sjæl. De kan være matte, triste og trætte. Men de kan også være sprudlende, energiske, charmerende, spændende og vække nysgerrighed. Butikkens vinduer er i høj grad med til at afgøre om forbipasserende får...

Hvad er Visual Merchandising?

Hvad er visual merchandising? I forbindelse med mine kurser og workshops indenfor visual merchandising, dekoration og styling, bliver jeg ofte spurgt ‘hvad er visual merchandising?’. Jeg har forsøgt at definere det herunder. Hvis du har spørgsmål til visual...

Kender du den om de 75%

75 procent af kunderne fortæller at deres endelige købsbeslutning påvirkes af det visuelle og butikkens fremvisning af produktet! igen: 75 procent af kunderne fortæller at deres endelige købsbeslutning påvirkes af det visuelle og butikkens fremvisning af produktet!...

Hvad er Emotionelle Kundetyper?

Hvad er Emotionelle Kundetyper® - hvad går det ud på?   Emotionelle Kundetyper er en forskningsbaseret metode til at kategorisere/segmentere kunderne.   Du kender sikkert den klassiske målgruppe segmentering, der i høj grad inddeler kunderne efter...